Konjic, Musala br.1; tel: +38736726192;
fax: +38736735780; e-mail: drugaosnovnaskola@bih.net.ba
Na
osnovu Odluke Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta Hercegovačko –
neretvanskog kantona o Kalendaru rada osnovnih škola za školsku 2021/2022. godinu,
broj: 05-02-34-1248/21 od 8. 7. 2021. godine,
kojom se propisuje početak i završetak nastavne godine, trajanje polugodišta,
trajanje učeničkih odmora i broj radnih dana u osnovnim školama za školsku 2021/2022.
godinu po standardnom modelu realizacije odgojno-obrazovnog rada škole te u
skladu s trenutno neizvjesnom epidemiološkom situacijom vezanom za povećanje
broja oboljelih od koronavirusa (Covid – 19) u našem kantonu, kao i zemlji, te
u skladu s Instrukcija školama Ministarstva
obrazovanja, nauke, kulture i sporta HNK-a broj: 05-02-34-1617/ 21 od 3.9.2021.
godine i Instrukcija školama Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta
HNK-a broj: 05-02-34-1617-1/ 21 od 3.9.2021. godine te članovima 36. i 37.
Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju HNK-a („Službene novine HNK-a“, broj:
5/00; 4/04; 5/04; 1/14 i 7/16) kao i aktima Škole, a
na osnovu potrebe za brzu reakciju i spremnosti efikasnog sprovođenja
preporučenih epidemioloških mjera, donesenih od strane nadležnih institucija, u
skladu s aktima Škole donosi se:
KRIZNI PLAN
PRIPRAVNOSTI I ODGOVORA NA POJAVU NOVOG KORONA VIRUSA (COVID-19) u Javnoj ustanovi „Druga osnovna škola“ Konjic
Za vrijeme boravka učenika u školi dijete se mora
osjećati sigurno i zdravstveno zaštićeno. Odgovornost za djetetovu sigurnost i
zaštitu zdravlja, kao i rizik sekundarnog prenosa virusa iz škole u domaćinstva
i obratno dijele svi zaposlenici Škole i roditelji učenika. Provođenjem Kriznog
plana pripravnosti i odgovora na pojavu novog korona virusa (U daljem tekstu Plan)
poduzimaju se mjere zaštite učenika i zaposlenika i preciziraju se uloge svih
zaposlenika škole u osiguravanju sigurnog
i zdravog okruženja u odgojno-obrazovnoj ustanovi.
1. OPERATIVNI TIM
Školski odbor imenuje Operativni tim za izradu Plana
kojeg čine predstavnici: roditelja, nastavnog i nenastavnog osoblja.
Operativni tim za izradu Plana
je formiran u cilju zaštite zdravlja i prevencije zaraze koronavirusom. Tim je nadležan da izradi Plan Škole, te da ukoliko
dođe do pogoršanja epidemiološke situacije unutar školskih razreda, odjeljenja,
grupa, aktiva i sl., donosi odluke u
cilju sprečavanja i suzbijanja Covid -19 i ostvarenja jednakih uslova za
obrazovanje svih učenika Škole.
Direktorica Škole imenuje Operativni tim za praćenje i provođenje Plana kojeg čine
predstavnici: roditelja, nastavnog i nenastavnog osoblja. Operativni tim za
praćenje i provođenje Plana je formiran u cilju
zaštite zdravlja i prevencije zaraze koronavirusom kako bi kontinuirano pratio
epidemiološku situaciju i organizirao rad u Školi shodno odlukama relevantnih
tijela, ministarstava i institucija. Odnosno, Tim je nadležan za nadzor
učenika, nadzor zaposlenika praćenje i evidentiranje stanja u Školi. Ukoliko dođe do pogoršanja epidemiološke
situacije unutar školskih razreda, odjeljenja, grupa, aktiva i sl., Tim sprovodi mjere zaštite zdravlja učenika,
roditelja i uposlenika, u cilju sprečavanja i suzbijanja Covid -19 i ostvarenja
jednakih uslova za obrazovanje svih učenika Škole.
2. CILJEVI PLANA
Opći
cilj Plana je organizacija rada Škole u
slučaju pojave i širenja virusa te pogoršanih epidemioloških uslova, uz
poštivanje svih naredbi i preporuka propisanih i izdatih od strane nadležnih
institucija za praćenje epidemiološke situacije (Krizni štab Federalnog ministarstva
zdravstva, Zavod za javno zdravstvo FBiH, Zavod za javno zdravstvo HNK, Krizni
štab Ministarstva zdravlja, rada i socijalne zaštite HNK i Ministarstvo
obrazovanja nauke, kulture i sporta HNK).
Specifični
ciljevi Plana su:
1.
Koordinacija
na nivou škole - adekvatna edukacija za zaposlenike,
2.
Procedure
nadzora učenika, roditelja i zaposlenika,
3.
Jasno
definisati tačke ulaska u Školu, vremenski planirati termine ulaska učenika u
školu,
4.
Mjere
prevencije i kontrole i komunikacija sa zdravstvenim institucijama (obavezno nošenje
zaštitne maske)
5.
Procedure
čišćenja i dezinfekcije, ispravno, konzistentno, temeljito čišćenje okolnih
površina s vodom i deterdžentom i primjena uobičajenih mjera dezinfekcije na
nivou škole (dezinfekcija prostora, pranje ruku, te dezinfekcija obuće na
ulazima u školu),
6.
Komunikacija
o riziku, provoditi brzu i redovnu internu komunikaciju,
7.
Svakodnevno
praćenje i evidencija stanja u školi kroz internu dokumentaciju/evidentne liste
svakodnevna kontrola istog.
3.
PREDMET
I PRIMJENA
Plan se izrađuje
zbog pojave bolesti uzrokovane koronavirusom
(COVID-19).
Planom se utvrđuju:
-
mjere u
Školi, koje se poduzimaju u kontekstu borbe protiv zarazne bolesti shodno
uputstvima koja donose nadležni krizni štabovi, ministarstvo zdravstva, drugi
organi vlasti i Škola,
-
preporuke
zaposlenim, učenicima i roditeljima kako da reaguju i šta da poduzimaju u
slučaju da neko od učenika ili osoblja bude zaražen korona virusom ili se
sumnja da je obolio,
-
imenovanja
timova za poduzimanje neophodnih aktivnosti u vezi s prevencijom širenja zaraze
u radnim prostorijama Škole.
4. OPŠTE MJERE UTVRĐENE PLANOM
Svi predmetni
nastavnici i razrednici prvi radni dan, poštujući raspored časova, su dužni
održati čas edukacije učenika o pravilima ponašanja u novonastaloj situaciji izazvanoj
CORONA virusom u cilju zaštite zdravlja učenika.
Obavezno je
nošenje maski za sva lica koja ulaze i kreću se unutar Škole.
U
Školi je važno provoditi i poštovati
opće mjere sprečavanja širenja zaraze:
4.1.
Fizička distanca
Rad
Škole neophodno je organizirati na način da se koliko je moguće osigura fizičko
distanciranje (fizički razmak). Neophodno je poticati sve osobe koje borave u
Školi na održavanje fizičkog razmaka, kao i pojačanu ličnu higijenu učenika/ca.
4.2.
Higijena ruku
Važno
je omogućiti i uvesti u rutinu redovno pranje ruku vodom i tečnim sapunom. Ruke
se peru prije dolaska u školu, prije jela, nakon korištenja toaleta, nakon
dolaska izvana i kada ruke izgledaju prljavo. Pri pranju ruku potrebno je
pridržavati se uputstva za pravilno pranje ruku. Nakon pranja ruku sapunom i
vodom, ruke treba osušiti papirnom maramicom za jednokratnu upotrebu koja se
nakon korištenja baca u kantu za otpatke.
4.3.
Dezinfekcija ruku
Prednost
se daje pranju ruku tekućom vodom i sapunom. Dezinficijense ne koriste učenici
koji imaju promjene na koži ruku ili ako dezinficijens kod njih izaziva nelagodu.
Također, upotrebu dezinficijensa kod učenika svakako treba nastojati ograničiti
na dezinfekciju kod ulaska u Školu te se nikako ne treba primijeniti više od
dva do tri puta dnevno za učenike od I do IX razreda. Sredstvo za dezinfekciju treba u količini od 1
do 2 ml nanijeti na suhe i čiste dlanove (obično jedan potisak ili prema
uputama proizvođača). Dlanove i područje između prstiju treba protrljati dok se
ne osuše, a sredstvo nije potrebno isprati.
- ORGANIZACIJA
ODGOJNO-OBRAZOVNOG RADA U ŠKOLI
Poštujući preporuke ZZJZ HNK-a i odredbe
nadležnog Ministarstva, Škola organizira i realizira odgojno-obrazovni rad sa
svojim prostornim i tehničkim mogućnostima, pregledom raspoloživih resursa,
modelima ostvarivanja nastave i rasporedom časova po danima i razredima.
5.1.
Nastava u Školi
U skladu s Instrukcija školama Ministarstva
obrazovanja, nauke, kulture i sporta HNK-a broj: 05-02-34-1617/21 od 3.9.2021.
godine čas traje 45 minuta. Ukoliko
dođe do pogoršanja epidemiološke situacije u Školi, trajanje časa će biti usklađeno
s trenutnom situacijom.
Odvijanje nastave će u školskom prostoru biti
organizovano na način koji osigurava
bezbjednost i prevenciju u očuvanju zdravlja učenika i uposlenika u skladu s
naredbama i preporukama nadležnih organa i institucija.
Nastava u Školi će biti organizirana tako da
svako odjeljenje (grupa) boravi uvijek u
istoj učionici određenoj za boravak učenika tog odjeljenja, izuzev za vrijeme
realizacije nastavnog procesa u kabinetima uz poštivanje
higijensko-epidemioloških mjera.
5.2.
Nastava na daljinu
Nastava na daljinu je poseban oblik
odgojno-obrazovnog rada kojim učenici stiču osnovni odgoj i obrazovanje na
način koji obezbjeđuje ostvarivanje propisanih ciljeva, ishoda i standarda
postignuća tako da se dio planiranih nastavnih sadržaja/ishoda učenja ostvaruje
putem savremenih informaciono-komunikacionih tehnologija za učenje (e-skola), i
to prije svega u situacijama u kojima učenik nije u mogućnosti da pohađa
redovnu nastavu u prostoru Škole. Nastava na daljinu će se primjenjivati kada
određeni broj učenika škole iz zdravstveno-sigurnosnih razloga nije u prilici
prisustvovati redovnoj nastavi u Školi.
U skladu s Instrukcija školama
Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta HNK-a broj: 05-02-34-1617/21
od 3.9.2021. godine obavezna je upotreba platforme u korespodenciji nastavnika
i učenika, osim u slučaju izričitog zahtjeva od strane roditelja/ staratelja za korištenje neke druge
vrste komunikacije.
Roditelji/staratelji djece koja spadaju u rizične skupine ili djece koja
žive s osobama iz rizičnih grupa ili starijim osobama, rukovodiocima
odgojno-obrazovnih institucija, ukoliko žele da njihovo dijete pohađa nastavu
na daljinu, trebaju dostaviti izjavu, a u roku od prve dvije sedmice nastavnog
procesa dostaviti obaveznu ljekarsku dokumentaciju koja dokazuje razloge pohađanja
nastave na daljinu.
Ispitivanje i ocjenjivanje učenika koji pohađaju nastavu na daljinu vršit će se u
školama.
5.3.
Modeli realizacije odgojno-obrazovnog rada Škole
U
skladu s preporukama ZZJZ HNK i odredbama nadležnog Ministarstva, nastava u
školskoj 2021/2022. godini počinje 6. septembra 2021. godine po standardnom
modelu realizacije izvođenja odgojno-obrazovnog procesa u Školi.
Ukoliko
dođe do pogoršanja epidemiološke situacije, a ovisno o potrebama Škole i
trenutnoj epidemiološkoj situaciji u Školi, koristit ćemo jedan od četiri modela
realizacije odgojno-obrazovnog rada škole:
- Zeleni nivo
podrazumijeva da svi učenici pohađaju nastavu u trajanju časa od 45
minuta, u skladu sa standardima, uz poštivanje epidemioloških mjera i
preporuka koje su na snazi, kada je broj zaraženih nastavnika do 10%.
- Žuti nivo
primjenjuje se u situaciji kad je broj zaraženih nastavnika od 11% do 20% i
podrazumijeva da učenici razredne nastave pohađaju nastavu u trajanju časa
od 30 minuta. Učenici predmetne nastave pohađaju nastavu po modelu 18+ ili
7+7 u trajanju časa od 30 minuta, bez ograničenja boravka učenika u školi,
uz poštivanje epidemioloških mjera i preporuka koje su na snazi.
- Narandžasti nivo
primjenjuje se u situaciji kad je broj zaraženih nastavnika od 21% do 30% i
podrazumijeva da učenici razredne nastave pohađaju nastavu u grupama u
trajanju časa od 30 minuta, s maksimalnim ograničenjem boravka u školi na
2 sata. Učenici predmetne nastave pohađaju nastavu po modelu 15+ ili 7+7 u
trajanju časa od 30 minuta, sa maksimalnim ograničenjem boravka u školi na
tri sata uz poštivanje epidemioloških mjera i preporuka koje su na snazi.
- Crveni nivo primjenjuje
se u situaciji kada je broj zaraženih nastavnika veći od 31% i podrazumijeva
da učenici razredne nastave pohađaju nastavu u grupama u trajanju časa od
30 minuta, s maksimalnim ograničenjem boravka u školi na 2 sata uz
poštivanje epidemioloških mjera i preporuka koje su na snazi. Učenici predmetne
nastave pohađaju nastavu na daljinu. U slučaju pogoršanja tzv. “lockdown” i
učenici razredne nastave nastavu pohađaju na daljinu.
NIVO |
NASTAVA |
MODEL |
TRAJANJE |
OGRANIČENJA |
ZARAŽENI |
ZELENI |
RAZREDNA |
SVI |
45 MINUTA |
/ |
/ |
|
PREDMETNA |
SVI |
45 MINUTA |
/ |
|
ŽUTI |
RAZREDNA |
SVI |
30 MINUTA |
2 SATA 30 MINUTA |
20% |
|
PREDMETNA |
18+, 7+7 |
30 MINUTA |
3 SATA |
|
NARAN- DŽASTI |
RAZREDNA |
GRUPE |
/ |
2 SATA |
35% |
|
PREDMETNA |
15+, 7+7 |
30 MINUTA |
3 SATA |
|
CRVENI |
RAZREDNA |
GRUPE (ONLINE - LOCKDOWN) |
/ |
2 SATA |
50% |
|
PREDMETNA |
ONLINE |
/ |
/ |
|
v Po modelima narandžastog i žutog
nivoa, nastavni predmeti: Informatika redovna, Informatika izborna, Tehnička
kultura, Likovna kultura, Muzička kultura, Tjelesni i zdravstveni odgoj prelaze
na nastavu na daljinu putem (eskola.ba) platforme.
5. 3.1. Opšte odredbe
-
Trajanje časa je 45 minuta,
-
nastava se odvija u jednoj učionici za jedno odjeljenje. Izuzetno, uz jasno propisan put i plan kretanja moguće je
za pojedine nastavne predmete
organizirati kabinetsku nastavu. Kada grupa/odjeljenje napusti kabinet, isti je
potrebno očistiti, prozračiti, a kontaktne površine dezinficirati;
-
odmori i pauze: mali odmor traje 5 minuta, a veliki odmor 15 minuta. Učenici
razredne i predmetne nastave ne mogu odmore provoditi van objekta škole,
-
užina: konzumiranje užine moguće je u učionici u kojoj grupa prati nastavu. Nije
dozvoljeno korištenje zajedničkih prostora škole za konzumiranje užine. Potrebno
je stalno podsjećati na higijenu ruku te provoditi higijensko-epidemiološke
mjere;
-
vannastavne aktivnosti moguće je organizirati u školi ili van objekta škole te,
ukoliko epidemiološka situacija zahtijeva, u online okruženju uz maksimalno
korištenje video/audio poziva i aktivnu interakciju učenika i nastavnika. Odvijanje
vannastavnih aktivnosti u školi ili van objekta škole moguće je pod istim
higijensko-epidemiološkim uslovima kao za redovan nastavni proces;
-
dodatna i dopunska nastava organizira se
u školi pod istim higijensko-epidemiološim uslovima kao i redovna;
-
nastava iz predmeta Tjelesni i zdravstveni odgoj realizira se u sali; kad god
je moguće nastavu je preporučeno održavati na otvorenom uz obavezno poštivanje
higijensko-epidemioloških mjera u svlačionicama i za vrijeme izvođenja nastave;
-
školske biblioteke stoje na raspolaganju svim učenicima uz strogo pridržavanje
higijensko-epidemioloških mjera i bez zadržavanja u prostorijama biblioteke;
-
uz učenike s poteškoćama u učionici, za vrijeme trajanja nastave, uz nastavnika
može biti prisutan i asistent u nastavi, stručni saradnici škole i članovi
mobilnog tima za podršku inkluzivnom obrazovanju, uz obavezno poštivanje
važećih epidemioloških mjera. Inkluzivni odgoj i obrazovanje za učenike s
teškoćama u razvoju u online okruženju mora se kontinuirano realizirati. Škola,
u saradnji sa asistentima i članovima Mobilnog stručnog tima, pruža podršku
nastavnicima i roditeljima učenika sa teškoćama u razvoju;
-
nošenje maski preko usta i nosa za zaštitu respiratornog sistema u zatvorenom
prostoru odvijat će se u skladu s epidemiološkim mjerama i odlukama Kriznog
štaba;
-
nastavnici održavaju komunikaciju s roditeljima na informativnim i konsultativnim
sastancima. Razrednik održava informativne sastanke najmanje jednom u dvije
sedmice. Na sličan način konsultativne sastanke održavaju i nastavnici koji
nisu razrednici. Roditelji zadržavaju pravo dobijanja dodatnih termina za
informacije i konsultacije. Dolazak u školu je potrebno svesti na razumnu
mjeru;
-
roditeljski sastanci će se organizirati
uz poštivanje epidemioloških mjera i preporuka koje su na snazi.
6. ZDRAVSTVENO
- EPIDEMIOLOŠKE SMJERNICE U OKVIRU ORGANIZACIJE RADA ŠKOLE
Radnici, roditelji i učenici Škole dužni su se pridržavati svih propisanih epidemioloških mjera, preporuka i
smjernica nadležnih organa i institucija;
Rad u Školi se organizuje na slijedeći način
kojim će se osigurati fizički razmak:
-
da se pri
ulasku i izlasku iz Škole održava međusobni razmak
-
pri ulasku u
Školu učenicima i zaposlenicima se mjeri temperatura poslije čega se upućuju na
ulazak na način da se dezinfikuje obuća u posebnoj posudi s dezifinsijensom,
-
na ulazima su
postavljeni dozeri za dezinfekciju ruka,
-
dežurna
spremačica preuzima termometar iz menadžmenta Škole
-
dežurni nastavnici mjere tjelesnu temperaturu zaposlenicima
i učenicima prema rasporedu ulaska u Školu, učenike razredne nastave preuzimaju
dežurni nastavnici razredne nastave. U odsustvu dežurnog nastavnika dežurna
spremačica je zadužena za mjerenje tejelesne temperature svim osobama koje
ulaze u Školu;
-
ukoliko neko
od učenika ima tjelesnu temperaturu veću od 37°C predmetni
nastavnik upućuje učenika glavnom dežurnom nastavniku, koji učenika odvodi u sobu
za izolaciju i o svemu obavještava menadžment Škole,
-
da bi se
smanjio kontakt između učenika različitih razreda početak/završetak nastave i
dolazak/izlazak iz škole organizovati tako da učenici ne dolaze/izlaze istovremeno
i da u školu dolaze/napuštaju razredi po unaprijed utvrđenom rasporedu,
-
Ulazak/Izlazak
u Centralnu školu - I smjena:
-
Glavni ulaz/Izlaz: I3, I4, III1, III2, IV1, V2,VI2, VII2, VIII3, VIII5,
-
Sporedni ulaz/Izlaz:
II1, II2, VI1, VIII1, VIII2, VIII4, IX2,
IX4,
Ulazak/Izlazak u Centralnu školu - II smjena
Glavni ulaz/Izlaz: I1, I2, III3, IV2, IV3, V1,
V3, VI4, VII3, IX1,
Sporedni ulaz/Izlaz: II3, V4, VI3,VII1, IX3,
Područna škola Podorašac
Ulazak u Školu prva smjena
-
u 7:45 sati
ulazi VI, VII, VIII i IX razred
Izlazak iz Škole prva smjena
-
u 13:05 sati
izlazi VI, VII, VIII i IX razred
Ulazak u Školu druga smjena
-
u 13:10 sati
ulazi I, II, III, IV i V razred
Izlazak iz Škole druga smjena
-
u 16:40 sati
izlazi I, II, III, IV i V razred
Područna škola Bradina
Ulazak u Školu
-
u 8:20 sati u
školu ulaze učenici I,II,III,IV i V
razred
-
u 8:20 sati u
školu ualze učenici VI, VII, VIII i IX
razred
Izlazak iz škole
-
u 11:55 sati
izlaze učenici I, II, III, IV i V razred
-
u 13:40 sati
izlaze učenici VI, VII, VIII i IX razreda.
Područna škola Spljani
Ulazak u Školu
-
u 70:50 sati
ulaze učenici I, II, III, IV i V razreda
Izlazak iz Škole
-
u 11:25 sati
izlaze učenici I, II, III, IV i V razreda.
Područna škola Džepi
Ulazak u Školu
-
u 8: 40 sati
ulaze učenici II, III i IV razreda
Izlazak iz Škole
-
u 12:15 sati izlaze učenici
II, III i IV razreda
Prilikom dovođenja ili odvođenja učenika nižih
razreda roditelji ne treba da se zadržavaju ispred Škole. Oni dovode ili odvode
učenike do ulaza uz obavezno održavanje fizičke distance i ne ulaze u Školu.
6.1.
DUŽNOSTI
I OBAVEZE ZAPOSLENIKA, UČITELJA I RODITELJA/STARATELJA UČENIKA
6.1.1. Dužnosti i obaveze zaposlenika
Svi zaposlenici obavezni su mjeriti tjelesnu
temperaturu svaki dan prije dolaska na posao. U slučaju povećane tjelesne temperature
ne dolaze na posao, već se javljaju telefonom direktoru i nadležnom ljekaru
porodične medicine.
Kod dolaska na posao svim se zaposlenicima
svakodnevno vrši mjerenje tjelesne temperature beskontaktnim termometrom.
Osobama s povišenom temperaturom izmjerenom beskontaktnim termometrom (37°C i veća, zavisno od
specifikacije beskontaktnog termometra) nije dozvoljeno raditi, brinuti se o djeci
niti dolaziti u prostor Škole.
Zaposlenici
s povišenom tjelesnom temperaturom i/ili respiratornim simptomima odmah
napuštaju radna mjesta.
Zaposlenici imaju obavezu i da se van radnog vremena
ponašaju po protokolu i preporukama nadležnih institucija kako ne bi svojim
postupcima ugrozili nastavni proces i sve sudionike u nastavnom procesu.
6.1.2. Dužnosti i obaveze
nastavnika
Dolazak nastavnika u školu je predviđen 20
minuta prije početka nastave kako bi se ispoštovale sve protokolom predviđene mjere.
Nastavnici koriste glavni ulaz u zgradu Škole
prilikom dolaska na nastavu, ali i prilikom napuštanja zgrade.
Nastavnici su, u cilju zaštite i očuvanja
zdravlja, dužni postovati sljedeće mjere:
1. obavezno nošenje zaštitne maske/vizira
prilikom ulaska i kretanja po Školi;
2. održavanje međusobne fizičke
distance u odnosu na učenike i zaposlenike;
3. prilikom ulaska nastavnika u školsku
zgradu vršit će se mjerenje tjelesne temperature beskontaktnim termometrom, kao
i dezinfekcija ruku;
4. nastavnici se unutar škole kreću na
način da poštuju fizičku distancu i zadržavaju se što kraće u zajedničkim
prostorijama škole (zbornica, hodnici...);
5. dežurni nastavnici svakodnevno prate
poštivanje i sprovođenje epidemioloških mjera i preporuka, izvještavaju i vode
evidenciju;
6. obavezna upotreba platforme u korespodenciji nastavnika i učenika,
osim u slučaju izričitog zahtjeva roditelja/staratelja za korištenje neke druge
vrste komunikacije.
Nastavnik prati i vrednuje razvoj, napredovanje
i angažovanje učenika u toku neposrednog odgojno-obrazovnog rada i u toku
ostvarivanja nastave na daljinu i ocjenjuje učenike u toku neposrednog
odgojno-obrazovnog rada u skladu s propisima kojima se uređuje ocjenjivanje
učenika u osnovnom odgoju i obrazovanju.
Ispitivanje i ocjenjivanje učenika koji prate
nastavu na daljinu vršit će se u Školi.
U toku ostvarivanja nastave na daljinu nastavnik
posebno vodi računa o opterećenosti učenika,
pažljivo odmjeravajući obim i složenost programskih sadržaja i zahtjeva,
poštujući vremensku dinamiku predviđenu rasporedom časova.
Ličnim primjerom nastavnik doprinosi poštivanju
preporučenih mjera od strane nadležnih organa i institucija u cilju zaštite i
bezbjednosti zdravlja.
Nastavnik se brine da učenici poštuju i
primjenjuju mjere zaštite i bezbjednosti zdravlja preporučene od nadležnih
organa i institucija.
Nastavnik/razrednik sarađuje s roditeljima i
pruža im potrebnu podršku. Blagovremeno upoznaje učenike njihove roditelje s
načinom realizacije odgojno-obrazovnog rada.
Nastavnici
koji ne obavljaju dužnost dežurnog nastavnika, treba da budu u učionici
minimalno 10 minuta prije ulaska učenika, kako bi iste dočekali, pregledali
učionice i pomogli kod smještaja učenika u klupe.
Dežurni
nastavnici dužni su da organizuju ulazak
i izlazak iz škole, da vrše mjerenje temperature učenika i osoblja škole.
Dežurnim
nastavnicima u obavljanju njihovih dužnosti mogu se po potrebi pridružiti i
ostali uposlenici naše škole (spremačice, domari, pedagoška služba).
Nastavnici
dežuraju u skladu s rasporedom dežure.
Razredne starješine
su obavezne da upoznaju učenike s protokolom o ponašanju i da učenicima i
roditeljima dostave telefonski broj za kontakt.
Predmetni
nastavnici koji imaju prvi čas po rasporedu dolaze najmanje 30 minuta prije početka
nastave kako bi pregledali prostorije i organizovali dolazak učenika u školu,
te o eventualnim nepravilnostima obavještavaju dežurnog nastavnika, a glavni
dežurni nastavnik eventualne nepravilnosti evidentira u Knjigu dežurstva
nastavnika
Dežurni
nastavnici/glavni dežurni nastavnik vrše mjerenje temperature beskontaktnim
termometrima osoblju škole i učenicima
na jasno definisanom i određenom mjestu na ulazima u školsku zgradu, u njihovom
odsustvu to rade dežurne spremačice.
Ukoliko se
u toku nastave dogodi da neko od učesnika obrazovnog procesa dobije ili
primjeti simptome Covid-a obaviještava se dežurni nastavnik.
6.1.3. Dužnosti i obaveze učenika
Ulazak učenika u školsku zgradu predviđen je u
trajanju od 15 minuta prije samog
početka nastave kako bi se mogle ispoštovati sve mjere.
Učenici koriste ulaz/izlaz određen za
ulazak/izlazak u/iz škole za odjeljenja koja pohađaju.
Učenici su prilikom ulaska/izlaska, u cilju
zaštite i očuvanja zdravlja, dužni poštovati
sljedeće mjere:
- obavezno nošenje zaštitne maske prilikom ulaska
i izlaska kao I kretanja unutar Škole,
- obavezno održavanje međusobne fizičke
distance,
- prilikom ulaska učenika/ca u školsku zgradu
vrišti će se mjerenje tjelesne temperature
beskontaktnim
termometrom te dezinfekcija ruku;
- učenici
se unutar škole kreću poštujući fizičku distancu;
- preporučena minimalna fizička distanca je obavezna i u samoj učionici između učenika
i
nastavnika;
- učenici jednog odjeljenja pohađaju nastavu
samo u jednoj učionici izuzev u sitaciji kada
je organizovana kabinetska nastava uz poštivanje svih
higijensko-epidemioloških mjera;
- kašljati i kihati u maramicu ili u
podlakticu;
- upotrijebljene maramice se odlažu u kantu
za otpad, nakon čega se peru ruke ili vrši
dezinfekcija ruku;
- izbjegavati dodirivanje lica;
- obavezno je pranje ruku prije i nakon
korištenja toaleta;
- ruke se peru tečnim sapunom i vodom
(najmanje 20 sekundi) te suše papirnom
maramicom;
- korištene papirne maramice se odlažu u
kantu za otpatke;
- učenici za vrijeme nastave koriste
isključivo svoje udžbenike, školski pribor i lične stvari
ne dijele međusobno;
- ukoliko učenik tokom nastave osjeti zdravstvene
poteškoće obavještava prisutnog
nastavnika koji će dalje postupiti po utvrđenom protokolu;
- ukoliko se učeniku povisi tjelesna
tempratura i/ili se pojavi neki od respiratornih simptoma tokom trajanja nastave učenik
napušta učionicu i do dolaska roditelja/staratelja boravi u školskoj prostoriji
predviđenoj za boravak učenika u navedenoj situaciji/ soba za izolaciju;
- u prethodno navedenom slučaju predmetni
nastavnik obavještava roditelja/staratelja o zdravstvenom stanju i dogovaraju preuzimanje
učenika;
- u slučaju pojave COVID-19 pozitivnog
slučaja u nekom od odjeljenja, svi učenici tog odjeljenja (grupe) dalje postupaju
po preporukama zdravstvene institucije,
- učenici školsku zgradu napuštaju
unaprijed dogovorenom putanjom i rasporedom za izlazak.
6.1.4. Dužnosti i obaveze
roditelja/staratelja
- Roditelji/staratelji ne šalju dijete u školu
ako imaju simptome zarazne bolesti (npr. povišena tjelesna temperatura, kašalj,
poteškoće u disanju, poremećaj osjeta mirisa i okusa, grlobolja, proljev,
povraćanje), ako im je izrečena mjera samoizolacije ili ako imaju saznanja da
su zaraženi s COVID-19;
- roditelj/staratelj ne upućuje dijete u Školu u
slučaju da je djetetu izrečena mjera samoizolacije ili imaju saznanje da je
zaraženo s COVID-19, o čemu obavještava Školu;
- ulazak roditelja/staratelja u školsku zgradu
nije predviđen;
- roditelji svakodnevno prije polaska u školu
mjere tjelesnu temperaturu djeteta
- prilikom dovođenja ili odvođenja učenika nižih
razreda roditelji/staratelji ne treba da se zadržavaju u školskom dvorištu. Oni
dovode ili odvode učenike nižih razreda do ulaza u Školu uz obavezno održavanje
fizičke distance u odnosu na druge
roditelje/staratelje ili učenike i ne ulaze u školu;
- ukoliko dijete ima povišenu tjelesnu
temperaturu i/ili neki od simptoma respiratorne ili crijevne infekcije ili
roditelj/staratelj posumnja na početak bolesti (malaksalost, kašalj, gubitak
čula mirisa i okusa ...) ne dolazi u školu, već roditelj konsultuje nadležnog
ljekara;
- roditelj/staratelj u slučaju bolesti djeteta,
a za vrijeme trajanja nastave, dolazi po dijete u školu ili u slučaju
nemogućnosti ili spriječenosti dolaska po dijete obavještava
nastavnika/razrednika o načinu preuzimanja djeteta. Roditelj/staratelj ili
treća osoba koja preuzima dijete čeka dijete ispred škole u dogovoreno vrijeme;
Shodno epidemiološkim mjerama za sve učenike primjenjivat
će se jedan od modela realizacije
odgojno-obrazovnog rada Škole.
7. ČIŠĆENJE PROSTORA I PROVJETRAVANJE PROSTORIJA
7.1. Spremačice
i čišćenje
Spremačica
iz jutarnje smjene prva ulazi u Školu. Zadnja osoba koja izlazi iz ustanove je
spremačica iz poslijepodnevne smjene koja dezinficira sve korištene površine.
7.2. Provjetravanje prostorija
Prostorije
u ustanovi obavezno je provjetravati više puta dnevno, svakako prije dolaska i
nakon odlaska učenika te za vrijeme
odmora ili na način, ako to vremenske prilike dopuštaju, da se ostavi otvoren
prozor. Kad je lijepo vrijeme, preporučuje se ostaviti otvorene prozore tokom
odgojno-obrazovnoga rada. Ako prozori ne mogu biti stalno otvoreni, prostoriju
je potrebno redovno provjetravati tokom odmora i bar jednom na 5 minuta tokom
nastavnog časa. Ako postoje prozori na kip na vrhu prozora, isti stalno trebaju
biti otvoreni.
7.3. Čišćenje prostora
Dodirne
površine kao što su kvake, ručke na prozorima, radne površine, tastature, česme
u toaletima, tipke vodokotlića, daljinski upravljači, prekidači za struju, zvono,
te druge dodirne površine koje koristi veći broj osoba neophodno je
dezinficirati prebrisavanjem više puta (na početku i na kraju svake smjene te
najmanje jednom tokom smjene).
Neophodno
je pojačano čišćenje WC-a, umivaonika, kvaka u WC-ima, prekidača za svjetlo,
tipki na vodokotlićima, površina koje se često dodiruju i to nakon svakog
odmora.
8.
IZOLACIJE ZA ZAPOSLENIKE I UČENIKE
U cilju prevencije i suzbijanja zaraze
koronavirusom (COVID-19) potrebno je, između ostalog, pridržavati se i
sljedećih mjera:
-
centralna
škola u Konjicu, kao i sve područne škole
imaju sobe za izolaciju
-
uposlenici Škole obavezni su da vode računa o osobama s
kojima su u zadnjih 48 sati bili na manjoj fizičkoj udaljenosti i vremenski
duže od 15 minuta (bliski kontakt);
-
uposlenici Škole su obavezni ostati kod kuće u slučaju
pojave simptoma bolesti uzrokovane zarazom (povišena temperatura, iznad 37°C) te o tome obavijestiti nadležnu zdravstvenu
ustanovu i Školu. Dužnost svih uposlenih
je postupiti na isti način i ako su bili u kontaktu s osobom oboljelom od
koronavirusa ili su se vratili iz područja u kojima je registrovana pojava koronavirusa;
-
uposlenik koji u toku radnog vremena osjeti neke od simptoma
odmah napušta nastavni proces i školu, a direktor prijavljuje slučaj nadležnim.
U slučaju određivanja izolacije od strane ljekara, uposlenik s blažim
simptomima obavlja nastavu na daljinu. Ako je riječ o težim slučajevima
nastavnik ide na bolovanje, a za odvijanje nastave obezbjedit će se adekvatna
zamjena;
-
roditelj/staratelj bi svakodnevno, prije polaska djeteta u
školu, trebao izmjeriti tjelesnu temperaturu djeteta, ukoliko je temperatura
povišena dijete treba ostati kući, a roditelj/staratelj treba obavijestiti
Školu i ljekara porodične medicine;
-
ukoliko učenik prilikom dolaska u školu ima povišenu tjelesnu
temperaturu izdvaja se iz grupe i pravovremeno se obavještava roditelj/staratelj;
-
ukoliko učenik tokom nastave osjeti zdravstvene poteškoće obavještava
predmetnog nastavnika, a predmetni nastavnik obavještava roditelja/staratelja
učenika, kao i direktoricu Škole.
-
učenika koji u toku nastave osjeti neki od simptoma
nastavnik šalje u sobu za izolaciju i obavještava direktoricu Škole koja
obavještava roditelje koji su dužni
preuzeti učenika.
-
kontakt telefoni se koriste iz razrednih knjiga, za čiju urednost
vođenja odgovara razredni starješina;
-
ukoliko nastavnik u toku radnog vremena osjeti neke od
simptoma bolesti ili zaraze obavještava direktoricu Škole, a potom ljekara
porodične medicine. Škola će za vrijeme odsustva nastavnika iznaći odgovarajuće
rješenje za zamjenu.
9. ULAZAK U
ZGRADU I SASTANCI
-
Školske
sastanke koje nije moguće obaviti u skladu sa epidemiološkim mjerama obavit će
se video vezom, telefonom,
-
svaki dolazak
u školu od strane lica koja nisu zaposlenici ili učenici se mora ranije najaviti
i od strane Škole odobriti,
-
neposredni rad
i sastanci s nezaposlenim licima i strankama reduciraju se na minimum, a prilikom
održavanja moraju se poštovati sve higijensko epidemiološke mjere (posebno nošenje
maski i fizička distanca),
-
sastanci će se
organizirati u prostorijama koje omogućavaju održavanje potrebne distance
(školski hol),
-
roditeljski
sastanci će se organizovati uz poštivanje epidemioloških mjera i preporuka koje
su na snazi;
-
pošta se
odlaže u poštansko sanduče smješteno na glavnom ulazu, a u slučaju preporučenih
pošiljki na poziv poštara preuzima ih zadužena osoba,
-
dostava
kancelarijskog materijala, obroka, sredstava za čišćenje, štampe i ostalog se
preuzima na glavnom ulazu u Školu.
10. VOĐENJE EVIDENCIJE, PRIKUPLJANJE
PODATAKA O TRENUTNOJ EPIDEMIOLOŠKOJ SITUACIJI
Operativni
tim za praćenje i provođenje Plana Škole prikuplja podatke o broju infekcija i
sumnjivim slučajevima kako bi se osigurala prevencija i kontrola infekcije
prema Planu Škole.
Škola vodi evidenciju u slučaju povišene tjelesne
temperature.
Škola vodi evidenciju o učenicima /zaposlenicima
koji su u samoizolaciji.
Škola vodi evidenciju o očenicima za koje se nastavni process organizuje na daljinu.
Škola
će u saradnji s Domom zdravlja Konjic uspostaviti kontakt telefon za prijavu
slučajeva sa simptomima Covid-19.
11. POSTUPANJE U SLUČAJU NEPOŠTIVANJA ODREDBI PLANA
ZA KRIZNU SITUACIJU IZAZVANU POJAVOM VIRUSA COVID-19 U ŠKOLI
Plan Škole usvaja Školski dobor.
Dostupan je svim uposlenicima Škole putem web
stranice Škole i oglasne table.
O preventivnim mjerama, dužnostima i obavezama
iz Plana bit će upoznati svi učenici i
roditelji/staratelji putem web stranice Škole
ili drugih komunikacijskih kanala koji se koriste na relaciji
razrednik-učenik-roditelj, kako bi se istih mogli pridržavati od prvog dolaska
u školu.
Mjere predstavljene u Planu Škole u skladu su s
trenutnom epidemiološkom situacijom te su svi akteri školskog života dužni
poštivati i pridržavati se istih. Izmjena donesenih mjera moguća je u skladu s
okolnostima i potrebama postupanja, a prema preporukama i odlukama nadležnih
organa.
Za implementaciju i pridržavanje predviđenih aktivnosti
odgovorni su svi zaposlenici škole, učenici i roditelji/staratelji, a
nepridržavanje istih predstavlja kršenje Zakona o zaštiti stanovništva od
zaraznih bolesti („Službene novine FBiH“, br. 29/05).
U slučaju nepridržavanja predviđenih mjera dužni
su:
11.1. Učenici
Nepoštivanje
predviđenih mjera dužni su prijaviti predmetnom nastavniku, razredniku ili
stručnom saradniku odmah nakon uočenog nepridržavanja propisanih mjera.
11.2. Uposlenici škole
Nepoštivanje
predviđenih mjera dužni su prijaviti dežurnom nastavniku.
11.3.
Roditelji
Roditelji
boravak u školi treba da svedu na što je moguće kraći vremenski period.
Prilikom dovođenja i odvođenja učenika ne ulaze u školsku zgradu niti se
zadržavaju duži vremenski period ispred Škole. . Poštujući tu mjeru, roditelji
su dužni, ukoliko imaju određena saznanja o kršenju usvojenih preventivnih
mjera u školi, putem telefona ili školskog maila o tome obavijestiti Menadžment
škole.
Stupanjem na snagu ovog Plana prestaje da važi Krizni plan pripravnosti i
odgovora na pojavu novog korona virusa (COVID 19) u Javnoj ustanovi „Druga osnovna škola“ Konjic
broj: 601/21 od 30.3.2021. godine.
Ovaj Plan stupa na snagu danom
donošenja.
U Konjicu; 9.9.2021. godine
Broj: 1477
/21
Predsjednik
Vijeća roditelja i škole Predsjednica Školskog odbora
____________________________ ______________________
Jazvin Mirsad
Lejla Nuhanović Gakić
Direktorica
Škole
__________________
Munevera Tinjak